A SAS hetvenedik születésnapját ünnepeli és ebből az alkalomból új egyenruhába öltöztette alkalmazottait, ám a kollekció nem aratott osztatlan sikert.

Forrás: turizmus.com |

Utoljára 1999-ben kaptak a skandináv országok vezető légitársaságának alkalmazottai új egyenruhát. A hetvenedik születésnap jó alkalmat szolgáltatott arra, hogy a formaruhákat felújítsák. A fedélzeten viselt új, az utasközönség által is látható öltözékek sötétkékek, apróbb díszítésekkel és kiegészítőkkel, amelyek mind a kék különböző árnyalataiban játszanak. A patinás légitársaság a hazai, göteborgi székhelyű Ted Bernhartdz design stúdiót bízta meg a tervezésükkel.

A tervezők szerint az egyenruhák a hagyományos, puritán skandináv stílust követik, elegánsak, modernek, bárki által hordhatók, és hitelesen közvetítik a SAS identitását hirdető szlogent, amelynek mondanivalója: „kéken kéket”, ami az égboltra és a repülőgépek színvilágára is utal.

Pi Åhnberg, a SAS márkaigazgatója azt nyilatkozta, hogy ezekkel az új egyenruhákkal a SAS a légiközlekedés egyre színesedő, bővülő világában jobban ki fog tűnni, mint eddig.  „A mi utasaink rögtön látni fogják, hogy ez egy SAS-egyenruha. De az egyenruhák alkalmazkodnak az alkalmazottak mindennapjaihoz is és nagyon kényelmesek munkaközben” – állítja a menedzser.

Október 18-án kezdték el viselni az új egyenruhákat a munkavállalók, de nem mindegyikük elégedett velük. Majdnem 100 alkalmazott, többségük nő, irt alá egy petíciót a viselésük ellen. Szerintük az egyenruhák unalmasak, és inkább egy zsákhoz hasonlítanak.

Ma már a légitársaságok által megbízott tervezőknek nagyon sokféle szempontot kell figyelembe venniük a tervezésnél: az elegancia és praktikum (tisztíthatóság) mellett a nemzetközi trendeket, a biztonsági szabályokat, a helyi sajátosságokat, a különböző korosztályok által támasztott szempontokat, és a légitársaság brandfilozófiáját is.

(Turizmus Panoráma Bulletin)