Januárban elkezdődnek a Liszt Ferenc repülőtér 2. termináljához tartozó B utasmóló építési munkálatai, első lépésben a bádogvárosnak is nevezett ideiglenes terminált bontják el – írja a Magyar Idők.

A könnyűszerkezetes beszállókapuk és elődjük, a sátrak több mint négy éve szolgálják a diszkont légitársaságok menetrendszerűségét, az utasok nagy bosszúságára.

Az új, tízezer négyzetméteres B utasmóló megépítése miatt januárban megkezdik az alapszintű beszállókapuk bontását a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren – jelentette be a Budapest Air­port.

A Budapest Airport a beszállításnak új módját a Wizz Air és a RyanAir, valamint más diszkont légitársaságok kívánságára alakította ki, amelynek a lényege az volt, hogy az utasokat a beszállás megkezdése előtt akár fél órával a repülőgépek állóhelyei közelébe terelték, és ott várakoztatták. Az utasok joggal panaszkodtak, hogy esőben, szélben, hőségben kell ácsorogniuk a betonon. A reptérüzemeltető ezért – 2012 őszétől – sátrakat állíttatott fel a várakozók kényelme érdekében, majd 2013-ban korszerűsítették könnyűszerkezetes épületekkel, amelyekbe némi fűtés, korlátozott számban ülőhelyek és mosdó is került.

A B utasmóló megépítése 2017 januárjában kezdődik és várhatóan másfél évig tart. A hatmilliárd forintos beruházásban megépülő, 220 méter hosszú új épületszárny jelentősen növeli a repülőtér beszállókapacitását.

(forrás: Magyar Idők)

(Napi Turizmus)