Az Eurocontrol kiadta legfrissebb összefoglalóját a légiforgalmi irányítást érintő eseményekről. Eszerint a lézeres zavarások száma csökkent, de egyre több veszélyes drónmegközelítés történt.

A dokumentum a 2013 és 2017 közötti időszak eseményeit dolgozza fel. Összesen 28 ezer jelentés adatait tartalmazza, elkészítése során a IATA repülésbiztonsági trendjeit is figyelembe vették – írja az AirportálA drónokkal történő találkozások száma négy-ötszörösére nőtt a vizsgált időszakban. Ezek főleg akkor történnek, amikor a repülőgépek a futópálya végső megközelítését végzik, de magasabban is előfordultak esetek.A lézeres zavarások még mindig problémát jelentenek, azonban közel harmadára csökkentek a vizsgált időszak végére. Ebben az is közrejátszott, hogy időközben a legtöbb országban bűncselekménnyé nyilvánították.

A jelentés alapján a pilóták és a földi személyzet közötti kommunikációs zavarok immár második éve a légiforgalmi események bekövetkezésének vezető oka.

A GPS-jelek kimaradása a politikailag instabil területek felett okozott problémát. Ez főleg a Fekete- és Kaszpi-tenger környékét, illetve a kelet-mediterrán térséget jelentette az elmúlt időszakban.

(turizmus.com)