A 168 eurós reptéri transzfert Tokió valamelyik repteréről a belvárosba menet kell kifizetni a taxisofőrnek. De a japán főváros még így sem a legdrágább taxifronton. Budapest egész tűrhető – derül ki Carsrping felméréséből. Már amennyiben nem egy hiéna karmai közé kerül a gyanútlan utas – tesszük hozzá mi némi helyismerettel felvértezve.

A cég 80 világváros taxiszolgáltatásait hasonlította össze. Az összehasonlítás alapja egy-egy három kilométeres belvárosi utazás, repülőtér-belváros transzfer, valamint egy órányi várakozási idő volt. De az összehasonlító táblázatban szerepel az alap- illetve a kilométerenkénti díj. Szintén megvizsgálták, hogy milyen autótípus a leggyakoribb a taxik közt, illetve, hogy működik-e Uber az adott településen.

Uber Budapesten nincs, a taxis lobbi a kormánnyal vállvetve alaposan elintézte; egyelőre. De a maradék szempontok alapján a magyar főváros a 27. helyen végzett. A Carspring emberei úgy találták, hogy a leggyakrabban Skoda Octaviákkal bonyolított fuvarok során a reptér-központ transzfer 21,42 euróra jön ki. A belvárosi 3 kilométeres fuvar 4,38, míg egy óra várakozási idő 13,56 euró. Az alapdíjat átszámolva 1,45, míg a kilométer díjra 0,9 eurót hoztak ki.

A legolcsóbb Kairó volt. Aki szeret olcsón a reptérre menni, itt kiélheti ebbéli vágyát: 3,73 euróért jut ki a központból. Ha pedig váratná a sofőrt egy órán át, megússza 1 euróból. A nagyon drágák közül Tokiót említettük, de a japán megalopolisz csak 78. a sorban. A drágasági versenyt a svejci Zürich nyerte. Közvetlen vetélytársaink közül Prága a 28., Bécs a 60., míg Varsó a 21. helyen végzett.

Ami az Ubert illeti: bár előfordul berzenkedés, a vizsgált 80 városból 65-ben nem sikerült, vagy nem akarták kiebrudalni őket erőnek erejével.

 

(Napi Turizmus)