Forrás: turizmus.com

Március 12. és június 30. között egy futópályával üzemel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, eközben a Budapest Airport folytatja az 1-es futópálya tavaly megkezdett rekonstrukcióját.

Tavaly az ún. földetérési zóna 900 méteres szakaszán cserélték ki beton burkolatot. Most a következő 1400 méretes szakasz, a pálya középső része kerül sorra, összesen 33 ezer négyzetméternyi betonfelület újul meg. A betonburkolat cseréje mellett elkészül egyebek mellett a fénytechnikai rendszerek korszerűsítése. A szakemberek 160 lámpatestet és közel 90 fénytechnikai aknát cserélnek ki és építenek át, valamint a futópálya lámpasorát ellátó elsődleges áramkör kábeleit is kicserélik, ami 300 kilométernyi vezetéket jelent. A munkálatok végén a futópálya délkeleti, ritkábban használt megközelítési iránya (31L) is megkapja a legmodernebb műszeres leszállító berendezést, vagyis ILS-t (Instrument Landing System).

Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ igazgatója kiemelte: „350 ember, valamint 250 jármű és munkagép dolgozik majd a felújításon, hogy júliusra, vagyis a nyaralási és utazási főszezonra ismét két futópályával üzemelhessen a repülőtér.”

A beruházás összköltsége eléri az 5,2 millió eurót, vagyis valamivel több, mint 1,6 milliárd forintot, amit a Budapest Airport saját forrásból finanszíroz. Mindez része a Budapest Airport 50 milliárd forintos (mintegy 160 millió Eurós) BUD 2020 elnevezésű, ötéves repülőtér fejlesztési tervének, amit a repülőtér üzemeltetője teljes egészében saját forrásból valósít meg 2020 végéig. Ennek részeként épül és lesz kész az év közepén a 2B Terminálon az új, tízezer négyzetméteres utasmóló, megépült és üzemel a DHL Express és a TNT új logisztikai bázisa, elkészült a repülőtéri szálloda és idén elkezdődik a Cargo City nevű új logisztikai központ építése is.