Bármekkorák is az amerikai vagy éppen az angliai repülőterek, az elkövetkező években Ázsia és a Közel-Kelet lesz az, amely a legtöbb utast fogadó és küldő reptereket magáénak mondhatja. Ráadásul a dizájnban is ellódul a fantáziájuk.

A szingapúri Changi eddig is a legforgalmasabbak közé tartozott, de a 2018-ban nyíló, új, fantasztikus külsejű terminál minden eddiginél látványosabbnak ígérkezik. A 40 méter magas vízesés és a trópusi kert ígérkeznek a legizgalmasabb attrakcióknak.  Dubai régi repülőtere eddig is évente több mint 850 ezer utast fogadott, de a Dubai World Central, azaz a DWC akár az irreálisnak tűnő 160 millió utas majdani fogadását is tervbe vette az elkövetkező években.

A 2018-ban avatandó pekingi légi kikötő lesz a legzöldebb az ázsiai repterek között, amely forradalmasíthatja a légi közlekedést, a szénhidrogén-kibocsátás csökkentése terén. A Mumbaiban lévő Chhatrapati Shivaji International Aiport 40 millió utast képes majd úti céljának megfelelő helyre szállítani. A reptér építészeti érdekessége, hogy a magasból egy óriási madárnak tűnik. A bangkoki Suvarnabhumi Aiport tovább erősíti Thaiföld turisztikai hadállásait, elsősorban a vásárlási és étkezési lehetőségek terén.

A 2019-ben nyíló új isztambuli repülőteret egy brit iroda, a Grimshaws tervezte, a design emlékeztet a Szulejmán korabeli mecsetekre, a gigantikus létesítmény a legmodernebb logisztikával bír majd.

A svéd Metro újság összeállítása a 2020-ban nyíló különleges mexikói repülőteret említi még meg, mint nem ázsiait, amely 120 millió utast képes majd évente befogadni, a külseje a levegőből nézve pedig egy hatalmas bogárra emlékeztet.

 

Forrás: turizmus.com

(Turizmus Panoráma Bulletin)