Forrás: turizmus.com

Egy lassan 60 éves ikon történetére építi egyik jelentős, turistaforgalmat produkáló kiállítását a helsinki-i nemzeti múzeum.

Korábban történt

Barbie nemzetközi ikonná vált, amely eddig példátlan módon minden nyelvi, kulturális, társadalmi és antropológiai akadályt leküzdött. Egy időben erősen támadták, mivel irreális külső elvárásokat közvetít a fiatal lányok számára, ma már a legtöbben a milliós sorozatgyártás ellenére is inkább műtárgyként aposztrofálják. A játékbaba immár időtlenné vált, távoli korszakokat, divatstílusokat és kontinenseket köt össze, ruhaviseletein keresztül mintegy ötven különböző nemzetiséget képvisel, és 2018-ban változatlanul tükrözi a mai, globalizált világot, vállalva annak sokszínű identitását.

Az augusztus 26-ig nyitva tartó, rózsaszínbe burkolózott világot bemutató gyűjteményhez több szálon kapcsolódik a Kiasma, azaz a Helsinki kortárs képzőművészeti múzeum Russian Stardust című, pop up kiállítása.

Ez egy ex-leningrádi művész, Vlagyiszlav Mamisev-Monroe alkotásait mutatja be, amelyeket hazájában biztosan nem mutattak volna be. A két kiállítás közötti kapocs a közös, ironikus világlátás, valamint a rózsaszín pink árnyalata, amely a pop up stílus egyik jellemzője.

A tárlat a művész 1990-es és 2000-es évekbeli ikonikus képeit és videóit mutatja be. Az alkotó alapötlete, hogy elmaszkírozzák, és utána beöltözik a világ régi és mai hírességeinek, legyenek azok filmsztárok, pápák vagy politikusok. Monroe mellett nem kíméli Putyint, Drakulát, vagy Elizabeth Taylort sem.  Az uralkodó szín itt is a rózsaszín, elsősorban Monroe világhírű portréinak átértelmezésekor.

múzeum kiállít