Forrás: turizmus.com

A WTTC tanulmánya szerint a turisztikai piac méretét tekintve a világ tíz leggyorsabban növekvő városa mind Ázsiában van.

Az adatokból kitűnik, hogy az ázsiai országok a turisztikai növekedés élvonalában állnak és várhatóan az következő tíz évben ott is maradnak.

A tíz legnagyobb turisztikai piacnövekedést elérő város:

  1. Első helyen végzett Csungking, ahol 2016-ban 14 százalékos növekedést regisztráltak az előző évhez képest
  2. Kanton (13.1 %)
  3. Sanghaj (12.8 %)
  4. Peking (12 %)
  5. Csengtu (11.2 %)
  6. Manila (10.9 %)
  7. Delhi (10.8 %)
  8. Sencsen (10.7 %)
  9. Kuala Lumpur (10.1 %)
  10. Jakarta (10 %)

Az átlagos éves növekedés világszinten 4 százalék, Ázsiában pedig 5,8 százalék. A városok erősségét jól mutatja, hogy nemcsak a globális átlagot sikerült magasan felülmúlniuk, de a regionálisat is.

Az Ázsia és Csendes-óceáni térségben található a világ legnagyobb turisztikai jelentőségű városa is. Sangaj évente 30 milliárd dollárral, világ szinten is a legnagyobb arányban járul hozzá Kína GDP-jéhez. A világranglista második helyén Peking áll 27 milliárd dollárral, a következő ázsiai város, Tokió, 20 milliárd dollárral a hatodik.

Sanghaj és Peking együtt a 21 százalékát teszi ki az ország teljes turisztikai bevételének, míg Tokió egyedül Japán turisztikai bevételének 18 százalékát.

A kínai piac dominanciája egyértelmű, turisztikai növekedés és küldőpiaci jelentőség tekintetében  egyaránt. A kínai városok sikeréhez ugyanakkor nagyban hozzájárulnak a helyi üzletek. Olyannyira, hogy a Csungkingbe látogatók 94,5 százaléka belföldi turista. Nemzetközi turizmus tekintetében Kína kulcsfontosságú küldőországa a szomszédos országok városainak, így például Tokiónak, ahol a turisztikai bevételek 11 százaléka kínai eredetű, ez Bangkok esetében még magasabb, 38 százalék.

„Az ázsiai városok turisztikai ereje tisztán látszik az adatokból” – mondta Gloria Guevara, a WTTC elnök-ügyvezetője. – „A városok ugyanakkor nemcsak az ország turizmusához járulnak hozzá, de fontos gazdasági- és munkahelyteremtő hatással rendelkeznek. Ilyen előrejelzések mellett a hosszú-távú befektetési tervek felértékelődnek.”

 

További érdekességek az elemzésből:

  • Szingapúr turizmusa megkétszereződött az elmúlt tíz évben. 2016-ban 164 ezer munkahely kapcsolódott a szektorhoz és 12,4 milliárd dollár turisztikai bevételt könyvelt el a város.
  • Bangkok turizmusa 18,2 milliárd dollár bevételt jelent a városnak évente, mely 10 százaléka a város gazdaságának és 50 százaléka Thaiföld turisztikai bevételeinek.
  • Delhi és Mumbai együtt évente 1 millió turizmushoz kapcsolódó munkahelyet teremt, mely 10 százaléka India teljes foglalkoztatottságának.
  • Makaó függ a leginkább a turizmustól az Ázsia és Csendes-óceáni térségben. A város gazdaságának 27 százalékát a turisztikai bevételek jelentik.
  • A tanulmányból nyolc város több mint a 25 százalékát termeli országa turisztikai bevételének. Ezek:
    • Auckland
    • Bangkok
    • Ho Si Minh-város
    • Jakarta
    • Kuala Lumpur
    • Manila
    • Szöul
    • Sydney

 

(Turizmus.com)