A bébi boomer, az X generáció után az Y, vagy más néven ezredfordulós
nemzedék a következő nagy piac a nemzetközi turizmus számára. Az 1980 és
2000 között születetteket sorolják az utóbbi csoportba. Jellemző rájuk a
technológiában való jártasság, a magas iskolázottság, az interneten és a
digitális kommunikáción történt szocializáció. Az ezredfordulós nemzedék
rajong a városlátogatásért, szeret utazásra áldozni, olyannyira, hogy
jelenleg a luxus utazások felének ők a résztvevői – állapítja meg a World
Travel Monitor különkiadása, az IPK International gondozásában.

2017-ben ennek a nemzedéknek a kiutazásai 15 százalékkal bővültek az azt
megelőző évhez képest és ezzel kétszer olyan volumenű ez a szegmens a teljes
piachoz képest. A mai 18-38 évesek a nemzetközi utazások 40 százalékával
büszkélkedhetnek, ezzel a legtöbbet utazó nemzedék a nemzetközi turizmusban.
Mindemellett rendkívül változatos ez a szegmens, ami az életkort illeti,
hiszen van, aki éppen most érettségizett és olyan is, aki stabil
egzisztenciával, családdal rendelkezik.

Ahogy egyre több ezredfordulós lép be a munkaerőpiacra, egyre több jövedelme
is lesz az utazásra. Így ma már a luxus utak felének ők a résztvevői, ami
komoly növekedést jelent az elmúlt években. Luxus útnak tekinti a World
Travel Monitor a napi 750 eurónál magasabb fajlagos költésű rövid utazásokat
és a napi 500 eurónál magasabb fajlagos költésű hosszú utazásokat. A luxus
utakra vállalkozók közül is az ezredfordulós nemzedék tagjai költenek
átlagosan a legtöbbet útjuk során.

Az Egyesült Államok adja a legtöbb nemzetközi utast a szóbanforgó
generációból, őt Kína, Nagy-Britannia és Németország követi. Ezek összesen
35 százalékos részaránnyal bírnak. A célterületek között szintén az USA
vezet a legtöbb Y generációs turistaérkezéssel Spanyolországgal,
Németországgal és Franciaországgal a nyomában. Nemzetközi összehasonlításban
az átlagosnál több Y generációs turista keresi fel Japánt, Dél-Koreát,
Indiát, Ausztráliát, Európában pedig Írország és Skandinávia a népszerű úti
célok.

Az ezredfordulós generáció tagjai elsősorban szabadidős céllal utaznak, 15
százalékban indulnak útnak üzleti céllal, ami hasonló arány a piac egészéhez
viszonyítva. Az utazások harmada városlátogatás, amely magasabb arány a
többi nemzedékhez viszonyítva, a második legnépszerűbb szabadidős utazási
forma pedig a tengerparti nyaralás.

A Y utazók az átlagosnál jobban vágynak az autentikus élményekre, ezért
fogékonyabbak a túlturistásodás problémájára és kevésbé viselik a túlzsúfolt
úti célokat. Ugyanígy az átlagosnál érzékenyebbek a terrorfenyegetettségre
és inkább eltekintenek az utazástól, amíg konszolidálódik a helyzet.

A milleniumi nemzedék tagjai a többieknél több információforrás alapján
tervezik meg útjukat, alaposan tájékozódnak foglalás előtt és szinte csak az
internetet és digitális kommunikációs csatornákat használják
információgyűjtésre. Leggyakrabban utazási blogokon, fórumokon, a közösségi
médiákon tájékozódnak a többi nemzedékhez képest többet használva ezeket.
Ugyanakkor az átlagnál többet használnak olyan hagyományosabb forrásokat is
mint az utazási irodák, a nyomtatott sajtó és a TV.

Más generációkhoz hasonlóan ők is nagyobb arányban foglalnak az interneten,
a foglalást viszont a többiekhez képest magasabb arányban végzik mobil
eszközön. Azt is kiderítette a jelentés, hogy az Y generáció tagjai az
átlagnál magasabban képzettek, valamint, hogy az utóbbi évek növekedése
ellenére még mindig alacsonyabb a jövedelmük, ami az alacsony
átlagéletkornak tudható be. Egy másik érdekes megállapítás a World Travel
Monitortól, hogy míg a teljes kiutazó piacot vizsgálva a férfi utazók vannak
többen, ebben a nemzedékben magasabb a női utazók aránya.

(forrás: Turizmus Online)