Forrás: turizmus.com

 

Október végén indítja el napi harmadik budapesti járatát az Aeroflot, amellyel nem csupán az orosz fővárosba, hanem az Ázsia más részébe utazókat is megszólítja – derült ki a légitársaság és a Budapest Airport közös prezentációjából.

A Budapest Airport idén újabb utasforgalmi rekordra számít, az előrejelzések szerint ugyanis 12,5-13 millióan fordulnak meg év végéig Ferihegyen – mutatott rá Ritter Máté, a Budapest Airport üzletfejlesztési menedzsere. A bővülésben az új útvonalak (amelyekből 2015 óta 36 nyílt), valamint a járatsűrítések egyaránt szerepet játszanak, ezek következtében 2014 óta 37 százalékkal emelkedett az utasok száma.

Az Aeroflot gépeinek töltöttsége a folyamatosan bővülő magyar piacon lassan eléri a 100%-ot, így elérkezett az idő a bővítésre – mutatott rá Ritter Máté. Idén 200 ezer utassal számolnak, ami 17 százalékos növekedést jelent, és 45 százalékuk átszálló, így a most bejelentett harmadik járat is a csatlakozások megkönnyítését, új piacokkal való kapcsolatteremtést jelent. Moszkvában, a Seremetyevo repülőtéren ugyanis 4-6 órán belül 60 célállomás érhető el, amelyek közül a legnépszerűbbek a thaiföldi, a vietnámi, a kazahsztáni, a japán, a kínai és az indiai desztinációk. Épp ezért, a január-februári időszakban a légitársaság thaiföldi utazásra buzdítja a hazai közönséget, de ugyanakkor rámutatnak: a kínaiak, a koreaiak, az indiaiak is jelentős számban érkeznek az Aeroflottal Budapestre.

A repülőtér további bővülésben pedig fontos szerepet játszik majd a jövő nyáron átadandó Pier B, amely egyszerre három szélestörzsű gép kiszolgálását végzi. Ugyanakkor a Budapest Airporton további fejlesztések is zajlanak a Cargo Cityben és a kereskedelmi egységekben, és hamarosan nyílik a repülőtéri szálloda is.

A tavaly 29 millió utast szállító, 1923-ban alapított Aeroflot Oroszország első négycsillagos minősítésű légitársasága – mutatott rá Nagy Andrea, a budapesti képviselet utazási irodai kapcsolattartója. Ugyanakkor az Aeroflot Csoport – amely még a pulkovói és vnukovói bázisú Rossiyát, a low-cost Pobedát és a távol-keleti piacokat kiszolgáló Aurorát foglalja magában – tavaly 43,4 millió utast szállított. Az Aeroflotnak ugyanakkor igen ambíciózus tervei vannak 2025-ig: szeretne bekerülni Európa 5, a világ 20 vezető légitársasága közé, csoportszinten elérni a 70 milliós utasszámot, és Moszkva szerepét is tovább erősítené. Mindehhez elkötelezett munkatársak, minőségi fejlesztések és tréningprogramok kellene – így például az Aeroflot saját légi iskolát is alapított, ahol 120-féle képzést kínálnak és évente 160 pilótát képeznek.

Az Aeroflot Csoport jelenleg 67 ország 351 célállomására közlekedik, ebből maga az Aeroflot 51 ország 138 desztinációját fedi le. A 202 (csoportszinten 295) gépből álló flotta átlagéletkora 4,3 év.

Fedélzetén három osztályt – business, comfort és economy – kínál, és az utasok a három óránál hosszabb járatokon 17-féle menüből választhatnak. Az ételkínálat másfél havonta változik, és júniustól immár orosz menü is elérhető. A szórakozásról modern technika gondoskodik és immár wifi is elérhető a fedélzeten, és a személyzet nagy gondot fordít a gyerekekre is.

A légitársaság bázisául szolgáló Seremetyevo repülőtéren számos innovatív szolgáltatást kínálnak, így például sms-ben értesítik az utasokat a járatmódosításról vagy a check-in kezdetéről, és az elveszett poggyászok útja online nyomonkövethető. A transzferidő itt a belföldi járatok esetén 50, a nemzetközieknél 70 perc.

 

(forrás: turizmus.com)