Amikor a fiatalok üdülési célpontokat választanak, az alapján döntenek, amit az Instagramon látnak.

Amikor a fiatalok üdülési célpontokat választanak, nem az árszínvonal vagy az izgalmas látnivalók a legfontosabb tényezők számukra. Először az Instagramon néznek szét, és az alapján döntenek, amit ott láttak. Sőt, élményeiket is az alapján ítélik meg, mennyire hasonlítanak az előzetesen látott virtuális képekre – állapítja meg az expressen.se svéd napilap turisztikai melléklete. Az sem mindegy számukra, milyen fotókat tölthetnek majd le a helyszínről és küldhetik tovább ismerőseiknek. Nem az élmény számít tehát, hanem annak égi – online? – mása…

Az egyik közvéleménykutató cég felmérést végzett, hogy megpróbálja kipuhatolni a viszonteladói döntések mögötti tényezőket a 18 és 34 év közöttiek körében.  Az ebbe a korosztályba tartozók az online foglalás előtt szétnéznek az Instagramon, és azután kötik meg az utazási szerződést. Kétharmaduk – főleg férfiak – szerint a világhálón látható képek befolyásolják őket leginkább, mielőtt a nyaralási helyszínről döntenének.

Fontos szempont az is, hogy a barátok, ismerősök irigykedjenek, mert ezzel nő a fiatal utazó ázsiója, tekintélye a többiek előtt. Akik útra kelnek, mindig – néha percenként –küldenek magukról online értesítést valamelyik közösségi médiafelületre. Azt sem hallgatják el, ha csalódtak az ikonikus, híres helyszínekben. A lap azt is felsorolja, melyik turisztikai attrakció okozott a valóságban leginkább csalódást. Ilyen volt a New York-i Times Square, a Taj Mahal, az operaház Sydney-ben, Dubaj és Stonehenge.

(Turizmus.com)