Egyre több gondot okoz a skandináv légitársaságnak, hogy az utasok túl nagy kézipoggyászt visznek fel a repülőgépek fedélzetére. Emiatt a koppenhágai Kastrup repülőtéren a csomagok szúrópróbaszerű ellenőrzését vezetik be.

Forrás: turizmus.com |

Ez azt jelenti, hogy kiszűrik azokat a bőröndöket és táskákat, amelyek túl terjedelmesnek és nehéznek tűnnek, már a check in-nél. (Ez persze csak akkor működik, ha az utas nem saját maga csekkol be, hanem beáll a hagyományos, pulthoz kígyózó sorba, márpedig az önkiszolgáló csekkolás egyre jobban elterjed.) Igaz, a biztonsági átvilágításnál is feltűnhet egy túlságosan nagynak tűnő kézi csomag.

 

Mindennek a hátterében az áll, hogy a légitársaság bevezette a SAS Go Light jegykategóriát, amiben nincs benne a feladott bőrönd vagy hátizsák díja, ezért a fedélzetre felvitt kézi poggyászoknak jócskán megnőtt a súlya és a terjedelme. Az utastér felett lévő tartó hamar megtelik, ugyanakkor lassúbbá válik a gépen való elhelyezkedés és feljutás, ezért a járatok sokszor késéssel indulnak.

Fredrik Henriksson, a SAS sajtófelelőse azt nyilatkozta a Vagabondnak,  hogy ezekkel a szúrópróbákkal meg szeretnék gyorsítani a fedélzetre való feljutást, és megakadályozni a késéseket.

A szúrópróbák egyúttal arra is szolgálnak, vajon az utasok betartják-e az erre vonatkozó szabályokat. Ha az utas kézi poggyásza túl nagynak találtatik, akkor azt fel kell adni a bőröndök közé, fizetni kell érte, a megérkezésnél pedig természetesen megvárni,  míg az megérkezik a futószalagon. Bonyolítja a helyzetet, hogy ennél a jegytípusnál elvileg nincs mód bőröndfeladásra.

Fredrik Henriksson szerint ha ez a probléma nem szűnik meg, akkor több repülőtéren is bevezetik a szigorúbb ellenőrzést.

E meghirdetett intézkedések nem befolyásolják az eddigi kézi csomag szabályokat, miszerint a fedélzetre felvihető poggyász mérete ma is a következő: magasság: 55 cm, szélesség 40 cm, mélység: 23 cm, súly: 8 kg.

(Turizmus Panoráma Bulletin)