Forrás: turizmus.com

Egy-egy repülőgép, illetve légitársaság nemcsak cégreklám, hanem része egy ország, régió imázsának is. Ennek mestere a Norwegian, amely az elmúlt évek alatt az egyik legsikeresebb vállalkozássá vált, s számos marketingötletben jeleskedik.

A légitársaság mindegyik gépének farokszárnya egy-egy híres, többnyire skandináv személyiség arcképét, illetve grafikáját viseli magán.

Olyanokat, akiket mindenki ismer, és közülük többen Nobel-díjasok, de olyanokat is, akiket szűkebb hazájukon kívül kevesen. Henrik Ibsent nem kell bemutatni, de Wenche Foss norvég színésznőt többnyire csak szülőhazájában ismerik. Karen Blixen dán írónőt – akit a Távol Afrikától című filmben Meryl Streep személyesített meg – már közel érezzük magunkhoz, míg Piet Hein dán filozófust talán csak e hivatás művelői értékelik. Több II. világháborús norvég ellenálló arcképe is szerepel a gépek külső fedélzetén.

Anders Zorn, a svédek Munkácsyja errefelé nemzeti hős, akárcsak Edvard Munch, a világhírű norvég festőművész. Carl von Linné, a botanika atyja, Selma Lagerlöf svéd írónő, Greta Garbo svéd színésznő, Thor Heyerdahl etnográfus vagy Amundsen, a norvég felfedező nevét mindenki ismeri. Mindnyájan tágabb hazájuk, Skandinávia tehetségét, sokoldalú teljesítményét hirdetik, világszerte.

Érdekesség, hogy Amy Johnson, a brit repülés úttörője, Freddie Mercury bit énekes és Gloria Fuertes spanyol költő is szerepel a gépek farokszárnyán.

Mindnyájan olyan személyiségek, ha úgy tetszik hősök ők, akik úttörők voltak a maguk hivatásában, áttörtek olyan korlátokat, amelyeket addig áttörhetetlennek hittek és megküzdöttek elismertségükért – olvasható a légitársaság fedélzeti magazinjában. Ezek az eszmék azok, amelyek miatt a cég büszkén hirdeti ezen hősök dicsőségét.