Forrás: turizmus.com

Tükörsima tengeren, 23 fokos melegben, szikrázó napsütésben indult el első útjára a Norwegian legújabb hajója, a Bliss.

Korábban történt

A németországi Bremerhavenből az angliai Southamptonig tartó utazáson tudósítónk is ott volt a 4200 férőhelyes óceánjáró fedélzetén.

A hajó – amely hamarosan észak-amerikai útvonalakon közlekedik majd Alaszkától a Karib-térségig –első, csupán kétnapos útján utazási irodák, rendezvényszervezők és a sajtó képviselői vettek részt. Magyarországról egyedüliként lapunk kapott meghívást az eseményre.

A fedélzeten Andy Stuart, a Norwegian Cruise Line (NCL) elnök-vezérigazgatója tájékoztatta a sajtó képviselőit. Elmondta, hogy 18 hónapi munka eredményeként készült el a flotta régóta várt új büszkesége a Meyer Werft hajógyárban a németországi Papenburgban. A hajón hatalmas üvegfelületeket és tágas, nyitott tereket alakítottak ki az alaszkai tájak ideális élvezetéhez.

Andy Stuart kiemelte a hajó különleges festését: életnagyságú bálnák, teknősök láthatók a hajótesten, amelyeket egy Wyland nevű művész, az óceánok élővilágának elismert megörökítője készített. Elhangzott az is, hogy a vállalat elkötelezett az óceánok megőrzése és a környezetvédelem iránt.

A Norwegian Bliss a Breakaway Plus osztály harmadik darabja, ez a típus a vállalat legsikeresebb modellje. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy sok ismerős megoldás mellett számos újítást is bevezettek az új hajón. Igyekeztek közelebb hozni a tengert az utazókhoz még több terasz, még több nyitott tér kialakításával. A hajó orrában fekvő kilátóterem például a legnagyobb jelenleg a világon. Ezen felül a hajó legfelső szintjén kialakítottak egy privát övezetet, saját medencével, kilátóterasszal. A további újítások közé tartozik a jelenlegi legnagyobb hajón elérhető gokartpálya a hajó tetején. Óriási zajra mégsem kell számítani, mivel ezek a járművek elektromotorral vannak felszerelve. A szolgáltatások köre is bővült, összesen 27 étkezési opció – étterem, bisztró, kávézó és söröző – közül választhatnak a vendégek. Ez az első hajó, amelyen Starbucks kávézó is működik.

A szórakoztatásban is törekszenek a maximumot nyújtani, a Jersey Boys című zenés színházi előadást egyenesen a Broadwayról hozták a hajóra, ugyanakkor reményeik szerint saját készítésű műsoruk, a Havanna a hajóról fog a Broadway műsorára kerülni.

A Bliss Southamptonból New Yorkba hajózik át, onnan Miami, majd Los Angeles érintésével érkezik meg Seattle-be, ahonnan az alaszkai útjaira indul majd. Ez lesz az eddigi legnagyobb hajó Seattle-ből, ahol ezért külön terminált épített a város. Míg nyáron főleg hétnapos alaszkai túrákat vesz a Bliss, ősszel Los Angelesből indulva a mexikói Riviérát járja be, a téli időszakban pedig a Karib-térségben hajózik majd.

A Bliss után 2019. novemberében érkezik meg a legújabb hajó a flottába. A Norwegian Encore szintén a Breakaway Plus osztályhoz tartozik, érkezésekor avatják fel Miamiban a Norwegian Cruise Line saját terminálját.

Elhangzott még, hogy a Norwegian a leggyorsabban növekvő észak-amerikai tengerhajózási cég, amely 2018-ban 47 ezer kikötést tervez, 2025-re pedig a tervek szerint ez a szám eléri a 64 ezret.

2022-ben avatnak ezután legközelebb új hajót, a Leonardo osztály teljesen új lesz a flottában. A 3300 férőhelyes tengerjáróból hármat fixen, kettőt opcionálisan rendeltek meg.

A nagyszabású terveket megalapozza a sikeres működés. Tavaly 907 millió dolláros nettó bevétel ért el a NCL, 16%-kal többet, mint egy évvel korábban.

Harry Sommer, nemzetközi üzletfejlesztésért felelős elnök-helyettes két NCL-leányvállalatról is szót ejtett. A flottához tartozik a luxusigényeket kielégítő, hat hajót üzemeltető Oceania Cruises és a Regent 4 hajóval.

Az NCL európai sikerének egyik titka a premium all inclusive koncepció 2017. évi bevezetése volt- hallhattuk. A növekvő bevételek és az új hajók nyújtotta magas színvonal miatt a régebbi hajók teljes körű felújítására is sor kerül az idei év végére.

Sikeres dobásnak bizonyult a társaság tavalyi belépése a kínai piacra. Sanghajban állomásozó hajójuk, a Norwegian Joy egy év alatt 20%-os piaci részesedést szerzett, miután 400 ezer utast szolgált ki.

Kevin Bubolz, a kontinentális Európáért felelős vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy a térségben a legerősebb küldőpiacok közé tartozik Németország, Ausztria és Svájc, a forgalom túlnyomó része utazási irodákon keresztül bonyolódik. Érdekesség, hogy sokan nem európai útvonalakra foglalnak.

A közel 2000 fős legénység tagjai között kéttucat nemzet képviselőit találjuk meg. A hajótisztek között indiai, horvát, román és filippínó szakembereket találunk, a felszolgálók között akad indonéz, és számos karibi ország állampolgára.

Unaloműzés a fedélzeten

Az esti szórakoztató műsorok és a gokartpálya mellett óriáscsúszdákkal és jacuzzikkal felszerelt akvapark, nyitott lézerharc-pálya várja a turistákat. De van itt kaszinó, a gyerekeknek videójátékok tömkelege, művészeti galéria, A Seattle-i Red Hook kézműves sörfőzde termékeit kínáló söröző és kézműves cukrászda. Röviden, ha nem száll partra az ember, akkor is napokig el tudja magát foglalni a hajón.

A Norwegain Cruise Line-ról

Az 51 éve működő társaság, amelynek jelenleg 16 hajója van, saját bevallása szerint forradalmasította a tengerhajózást. A fontosabb újításaik közé tartozik, hogy hajóikon nincs kötelező ruhaviselet, óriási a szórakozási lehetőségek köre és az étkezési időpontok terén is teljes szabadságot élveznek az utasok.

Norwegian Bliss – méretek

Hossz: 994 láb (302 méter)

Szélesség: 136 láb (41 méter)

Tömeg: 168,028 bruttó regisztertonna

Ár: 800 millió euró